پرش به محتوا

پالتهای رنگ زیبایی شناختی که طراحی شما را تکان می‌دهد

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه انتخابهای رنگی هماهنگ و چشم‌نوازی هستند که می‌توانند به هر نوع طراحی مانند وب سایت‌ها، پست‌های اجتماعی و فضاهای زندگی روح ببخشند. ترکیب‌های رنگی می‌توانند رنگ‌های مشابهی باشند که از یک بخش کوچک رنگین کمان کنده شده‌اند، یا رنگ‌های کاملاً متفاوت و متضاد روشنی که واقعاً نباید در کنار هم قرار بگیرند، اما به نوعی کنار استفاده می‌شوند.

در اینجا منتخب ما از 20 طرح رنگ زیبایی است که می‌تواند برای پروژه طراحی شما استفاده شود، از جمله نمونه هایی از وب سایت ها، پلت فرم های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر.

پالتهای رنگی زیبایی شناختی (رنگهای هماهنگ) برای پروژه طراحی شما

رنگهای موجود در این پالتهای رنگی زیبایی شناختی را می‌توان تقریباً در هر نوع طرحی که دوست دارید، به عنوان رنگهای اصلی، رنگهای ثانویه یا رنگهای تاکیدی استفاده کرد. فقط به نحوه استفاده آنها از هر رنگ در مثال‌ها توجه کنید که باید به عنوان راهنمای مفید، در مورد نحوه استفاده از آنها برای پروژه خود عمل کند.

کد رنگ هگز برای هر پالت رنگی فهرست شده است که به شما امکان می دهد مستقیماً از آن در نرم افزارهای طراحی مانند Photoshop یا Illustrator استفاده کنید.

پالت رنگی شماره 1 : ممکن است عروس را ببوسید!

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                        کدهای رنگ هگز : #EFCDCE, #F4ABC6, #DA517B, #A8B3CD, #E9EEF4

این هنرمند مکزیکی تبار دارای سبک زنانه متمایز است و بر روی گل‌هایی که از صورتی تا نارنجی و تا زرد هستند تمرکز دارد. رنگهایی که او در عکس‌هایش ثبت می‌کند فوق‌العاده دعوت‌کننده هستند و نوع سایه‌هایی که ممکن است انتظار داشته باشید در عروسی ببینید، جایی که عشق و ارتباط موضوع روز است. ما می‌توانیم سه سایه معمولی صورتی، خاکستری/آبی هیدرنجی و خاکستری ابری را که معمولاً به عنوان پس‌زمینه عمل می‌کند، انتخاب کنیم. اثر این رنگها در کنار هم فوق العاده ظریف است.

پالت رنگی شماره 2 : وینسنت ون اوه!

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                         کدهای رنگ هگز: #C7D6C9، #D8AA71، #B28462

ونسان ون گوگ تمایل داشت از مجموعه کوچکی از رنگهای مشابه در هنر خود استفاده کند و خود پرتره او نیز از این قاعده مستثنی نبود. انواع رنگهای سبز/آبی پسته‌ای و دو رنگ نارنجی و قهوه‌ای در مو و ریش هنرمند و همچنین از خود قاب این هنر وجود دارد. یک پالت رنگ بسیار ساده دیگر که زیبا به نظر می‌رسد و ممکن است احساس آرامش را در شما ایجاد کند.

پالت رنگی شماره 3 : آبی درجه یک، تم آبی باحال

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                کدهای رنگ هگز: #284776، #D5DADE، #D8BF7F، #5D7D65

این نمونه دیگری از طرح رنگهای پررنگ است، اما از آنجایی که تنها از یک رنگ به عنوان فوکوس استفاده می‌شود (آبی)، ظاهری کلاسیک و کم اهمیت به نظر می‌رسد. مطمئناً می‌توانید رنگ طلایی یا سبز بیشتری را در طراحی وارد کنید، اما ممکن است تأثیر مشابهی نداشته باشد. این مجموعه از رنگها می‌تواند به طور موثر در هر رسانه دیجیتالی مانند وب سایت‌ها، تبلیغات و هرچیزی که مایل باشید استفاده شود. این مجموعه‌ای زیبا از رنگهایی است که ظرافت و کلاس و حتی مجلل بودن را منتقل می‌کند.

پالت رنگی شماره 4 : آرام و جمع، مارلون مداو

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                 کدهای رنگ هگز: #F5F5ED، #D3E4DC، #333333، #FD6761

این طراحی وب سایت نرم از طراح آلمانی Marlon Medau از چهار رنگ ساده استفاده می‌کند که اکثر آنها بسیار متضاد هستند. رنگ پس‌زمینه اصلی، خاکستری گرم با ته‌رنگهای زرد ظریف است، با رنگهای آبی، قرمز و مشکی باقی‌مانده که همگی به عنوان رنگهای برجسته عمل می‌کنند و از طریق گرافیک و متن سایت استفاده می‌شوند. ظاهری پیچیده و تقریباً زنانه ایجاد می‌کند که در عین حال حرفه‌ای بودن را نیز تداعی می‌کند. قرمز به عنوان رنگ اصلی حس دعوت کردن را انتقال می‌دهد که به راحتی چشم را جلب می‌کند.

پالت رنگی شماره 5 : من زمین را دوست دارم و زمین مرا دوست دارد، اینستاگرام خاکی

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                         کدهای رنگ هگزا: #D2BEA5، #996A60، #6A462B، #9EAFA2، #D9DFEF

پالت‌های رنگی هماهنگ که از رنگهای قهوه‌ای و سبز زیادی استفاده می‌کنند معمولاً به عنوان “خاکی” توصیف می‌شوند و این قطعاً در فید اینستاگرام بالا وجود دارد. این هنرمند از طبیعت به عنوان منبع اصلی خود استفاده می‌کند که مجموعه‌ای از رنگهای قهوه‌ای مشابه را ایجاد می‌کند: تورتیلا، قهوه‌ای مایل به قرمز، همراه با سبز تقریباً پسته‌ای و آبی سنگ مانند که از آسمان کشیده شده است. این طرح ممکن است برای یک برند مواد غذایی طبیعی یا شرکت دیگری که با خوبی‌های زمینی مرتبط است عالی باشد.

پالت رنگی شماره 6 : موزه فرانس هالس

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                         کدهای رنگ هگز: #FAE372، #CCA59B، #231F20

رنگهای مورد استفاده در این وب‌سایت کم‌رنگ هستند، اما به‌گونه‌ای استفاده می‌شوند که به طور قطعی پررنگ می‌شوند. می‌توانید بلوک‌های بزرگ زرد ماکارونی و قهوه ای شنی شسته شده را ببینید که پس زمینه وب سایت را تشکیل می‌دهند. سایر محتواها از رنگ مشکی به شکل کامل استفاده می‌کنند و آنها را مستقیماً در پیش زمینه قرار می‌دهند. این طرح رنگ شبیه زنبور عسل ممکن است اولین انتخاب برای یک موزه نباشد، اما در این مثال، بدون شک کار می‌کند.

پالت رنگی شماره 7 : اقیانوس‌ها و جنگل‌ها

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                             کدهای رنگ سحر انگیز: #2D7C81، #7A9D8C، #8F7846، #5A6914

این طرح بر اساس دو مجموعه از رنگهای مشابه است: آبی آرام و آبی کادت، سبز خزه‌ای و قهوه‌ای تورتیلا. اینها رنگهایی هستند که ممکن است انتظار داشته باشید چند ساعت پس از غروب خورشید در ساحل برزیلی با پشتوانه جنگلی ببینید. هنگامی که این رنگهای طبیعی گیاهی و دریایی در یک طرح استفاده می‌شود، می‌توانند احساس آرامش را برانگیزند. که بالاخره همه چیز درست خواهد شد آنها می‌توانند برای برندی که چنین احساسی را هدف قرار می‌دهد، خوب عمل کنند.

پالت رنگی شماره 8 : سرریز

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          کدهای رنگ هگزا: #161582، #0071DB، #16B4F1، #F2FBFF، #FFB81A

یکی دیگر از نمونه‌های درجه یک از یک وب سایت مینیمالیستی با پالت رنگی کم. انتخاب آبی برای مشخص کردن بخشهای منحصر به فرد در صفحات آن استفاده می‌شود و توجه شما را به دکمه‌هایی جلب می‌کند که باید فشار داده شوند، در حالی که زرد برای ایجاد تفاوت یا تاکید در تصاویر مختلف آن استفاده می‌شود. خود پالت به نظر می‌رسد که می‌توان آن را مستقیماً از کنار دریا بلند کرد، اگر ساحل مورد نظر به شکل کارتونی روشن بود. در هر صورت برای این برند فوق العاده خوب عمل می‌کند.

پالت رنگی شماره 9 : اتاق نشیمن آرامش بخش

 

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                         کدهای رنگ هگز: #D6935E، #4C552A، #BEB6B3

این قسمت نشیمن باشکوه فقط بر اساس سه رنگ است: رنگ قهوه‌ای بیسکویتی گرم برای کفپوش، مبلمان، سبد و مبل، خاکستری موشی برای دیوارها، کاناپه و نقاشی، و رنگ سبز کادمیوم از گیاهان. تنوع بی‌شماری در این سه رنگ در سراسر اتاق وجود دارد که می‌تواند به همان اندازه برای طراحی‌های دیجیتال به خوبی برای مناطق فیزیکی کار کند، اگر می‌خواهید احساسی آرام و دنج داشته باشید.

پالت رنگی شماره 10 : جسور و زنانه

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                         کدهای رنگ هگز: #F9506F، #583CB5، #EBE9F7

این طرح رنگی روحی از صورتی درخشان به عنوان پایه خود استفاده می‌کند که کل پس زمینه وب سایت را برای تقویت برند شرکت تشکیل می‌دهد. صورتی معمولاً با زنانگی، عشق و مهربانی همراه است که برای کاربر ممکن است باعث شود تا سایت قابل دسترسی داشته باشد، شاید بیشتر صادقانه و واقعی باشد.

به غیر از صورتی، فقط از دو رنگ دیگر استفاده شده است: بنفش بسیار متضاد برای فراخوان سایت که به راحتی چشم را در میان دریای صورتی جلب می‌کند، و خاکستری بسیار روشن برای کپی و نمادها. این بدون پیچیدگی اما بسیار موثر است و نشان می‌دهد که برای عالی به نظر رسیدن یک وب سایت نیازی به داشتن یک پالت رنگ 5 رنگ ندارید.

پالت رنگی شماره 11 : لرزش

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                     کدهای رنگ سحر انگیز: #04A7A7، #5B8C9D، #231F20

این وب‌سایت مینیمالیستی فوق‌العاده تمیز از تعداد انگشت شماری رنگ مانند رنگ آبی سرد و آبی/خاکستری کمیاب‌تر برای برجسته کردن دکمه‌های فراخوان و قسمت‌های کلیدی صفحه استفاده می‌کند. تمام رنگهای دیگر در سراسر تصاویر استفاده شده در وب سایت یافت می‌شوند و به دلیل کمیاب بودن آنها، واقعاً در صفحه برجسته می‌شوند. این یک نمونه عالی از یک پالت رنگ زیبایی شناختی است که به اصول طراحی گرافیکی حداقلی پایبند است.

پالت رنگی شماره 12 : سالاد میوه های افراطی، اتاق رنگارنگ

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          کدهای رنگ هگز: #A6AA32، #EBBB33، #D0196E، #DA5100، #A2A5AA

این رنگها تقریباً یک ردیف مستقیم روی چرخ رنگ تشکیل می‌دهند، اما آنقدر روشن هستند که متضاد و تقریباً کارتونی می‌شوند. مطمئناً از این پالت رنگی زیبایی شناختی برای یک تجارت “جدی” مانند یک شرکت حسابداری استفاده نمی‌کنید، اما می‌توانید آن را برای تقریباً هر برند سرگرم کننده‌ای که می‌خواهد بازیگوشی خود را بیان کند، استفاده کنید. این طرح فقط به دلیل خاکستری فسیلی خنثی که 75 درصد تصویر را اشغال می‌کند، جواب می‌دهد و روشنایی باقیمانده را متعادل می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در مرکز صحنه قرار گیرد.

پالت رنگی شماره 13 : رستگاری مرده قرمز

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                 کدهای رنگ هگزا: #C40A1C، #FFAA01، #5B5B5B، #000000

هر گیمری که به خود احترام می‌گذارد باید این تصویر را فورا تشخیص دهد. این بازی از یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران – Red Dead Redemption 2 –  است و از یک پالت رنگی هماهنگ با تضاد قابل توجهی استفاده می‌کند که با تم‌های اسلحه‌دار غرب وحشی آن مطابقت دارد. رنگ قرمز خونی پررنگی در پس‌زمینه و قسمتهای برجسته‌ تصویر آن وجود دارد، طلای زردی که برای غروب آفتاب استفاده می‌شود و افکار صندوق‌های پول‌دار را تداعی می‌کند، خاکستری آهنی برای چاه، تفنگ، و سیاهی عمیق برای پر کردن بقیه. طراحان پالتی را انتخاب کرده‌اند که خشن، ظاهری و متناسب با مضامین بازی است.

پالت رنگی شماره 14 : هر آنچه در قایق شما شناور است، اقیانوس اینستاگرام

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          کدهای رنگ هگزا: #93D5CE، #1FA3C7، #6A7CFA، #D6A45F، #D0BCCB

به عنوان یک پلتفرم بصری، شرکت‌ها در اینستاگرام می‌توانند یک پالت رنگ خاص را انتخاب کنند که با برند آنها همسو باشد و سپس آن را از طریق تصاویر به اشتراک گذاشته شده خود تقویت کنند. در مثال بالا، این برند از مجموعه‌ای از رنگهای مشابه ملایم استفاده می‌کند، با سه رنگ آبی/سبز برای عمده، و رنگ طلایی دیژون و صورتی کرپ که تمایل به استفاده برای هایلایت دارند. این پالت رنگ زیبا احساس آرامش و خلع سلاح می‌کند و برای حمایت از این با تصاویر ترکیب شده است. شخصاً، ما نگاه کردن به طرح او را کمی خسته کننده می‌دانیم زیرا فاقد رنگ متضادی است که واقعاً برجسته است، اما ممکن است برای خود برند خوب عمل کند.

پالت رنگی شماره 15 : تحویل قابل اعتماد، آگهی فدرال اکسپرس

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                          کدهای رنگ هگز: #C69F5E، #5F3B3F، #000000

این تبلیغ عالی از FedEx این ایده را نشان می‌دهد که ارسال یک بسته با استفاده از خدمات آنها چقدر آسان است. این یک پالت هماهنگ سه رنگ تمیز در سراسر تصویر دارد: یک رنگ طلایی حنایی، یک رنگ آبی شکلاتی و یک رنگ مشکی عمیق برای هایلایت. قهوه‌ای می‌تواند احساس قدرت و قابلیت اطمینان، و طلای موفقیت و نفوذ را برانگیزد، ارزش‌هایی که فدکس تقریباً می‌خواهد به مشتریان خود نشان دهد.

پالت رنگی شماره 16 : چینی عجیب و غریب

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          کدهای رنگ هگز: #FDCDD9، #FF68D9، #FF6F44، #75A6C7، #3A91A6

این طراح الگوی سطح از طیف گسترده‌ای از رنگها در هنر خود استفاده می‌کند، اما مرتباً به مجموعه‌ای از رنگهای برجسته که به نظر می‌رسد آنها را دوست دارد بازمی‌گردد. در سمت چپ دو رنگ صورتی مشابه وجود دارد: رنگ گوشتی ملایم همراه با فوسیای شدید که حس زنانگی را اضافه می‌کند و در سمت راست دو سایه آبی وجود دارد: آبی یخی و آبی اقیانوسی مایل به سبز که صورتی‌ها را متعادل می‌کند. یک تن کنتراست این ترکیب رنگ‌های سنتی زنانه و مردانه توسط یک نارنجی ببری درخشان گرد هم آمده است تا یک پالت رنگ زیبا و عجیب و غریب ایجاد کند که امیدواریم برای هنرمند پول زیادی به همراه داشته باشد.

پالت رنگی شماره 17 : مردی که مرد شما می تواند بوی او را بدهد، تبلیغ ادویه قدیمی

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                 کدهای رنگ هگزا: #88001B، #5A351A، #3C491D، #E2FCF1

این طرح رنگی چهار رنگ از یکی از خنده دارترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات تمام دوران می آید. ترکیب متضادی از رنگ‌های قرمز، سبز، قهوه‌ای و آبی/سبز روشن وجود دارد که محیط طبیعی نشان‌داده‌شده در تصویر تبلیغاتی بالا را تشکیل می‌دهند. رنگ ها کاملاً مردانه هستند و هدف تبلیغ را تقویت می‌کنند.

پالت رنگی شماره 18 : فوق فهرست

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                                          کدهای رنگ هگز: #1C1A28، #322F46، #F9503C

شرکت‌های نرم افزاری تمایل به استفاده از طرح‌های رنگی محدود در برندسازی خود دارند و Superlist این مشعل را حمل می‌کند. دو رنگ در مرکز قرار می‌گیرند: قرمز-نارنجی پر جنب و جوش و سیاه رنگ ساده که در پس‌زمینه وب‌سایت استفاده می‌شوند و می‌توانید برای انتخاب ترجیحات خود، روی آن بکشید. برای اجازه دادن به شکل‌های مشخص در بقیه قسمت‌های طرح، از خاکستری تخته سنگ و خاکستری روشن استفاده می‌شود. اثر آن بسیار چشمگیر است. شاید فکر کنید که این برند به معنای تجارت است.

پالت رنگی شماره 19 : پشته کاری

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          کدهای رنگ هگز: #ABA8BF، #69D0F0، #D08CF3، #EC8EEC، #F9C4CD

این پالت رنگی ظریف از شرکت نرم افزاری Workstack ویک انتخاب شگفت انگیز برای یک برنامه ریزی کار است. این طرح به خودی خود زیبا است، اما دقیقاً فکر بالا زدن آستین‌ها و شروع به کار را به ذهن متبادر نمی‌کند. اما ما چه کسی هستیم که قضاوت کنیم؟ ممکن است برای آنها بسیار خوب باشد.

پالت رنگی شماره 20 : موباسیک mubasic

پالتهای رنگی زیبایی شناسانه
                          پالتهای رنگی در گرافیک – کدهای رنگ هگز: #FAC771، #F27A23، #F6E2BF، #92C4CF، #C0A8E6

برای پالت رنگ زیبایی شناختی نهایی، این انتخاب التقاطی از کاتالوگ موسیقی Mubasic را داریم. از سه رنگ از گروه زرد/نارنجی و دو رنگ از گروه آبی/بنفش برای ایجاد حسی مشابه و در عین حال متضاد استفاده می‌کند که فوق العاده جالب و منحصر به فرد هستند و در نتیجه توجه ما را به خود جلب می‌کند.

 

 

 

 

مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد:

  طراحی گرافیک و سبکهای آن

  رنگ در تجارت – قسمت اول